۲۶۹۴۱
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

مديرعامل فراری شركت‌ های كاغذی را شناسايی كنيد

پليس آگاهي تهران بزرگ با انتشار بدون پوشش تصویر کلاهبردار متواری كه با تاسيس شركت‌هاي كاغذي اقدام به كلاهبرداري كرده بود، از شهروندان خواست وي را شناسايي كنند.

خبرگزاری ایسنا: پليس آگاهي تهران بزرگ با انتشار بدون پوشش تصویر کلاهبردار متواری كه با تاسيس شركت‌هاي كاغذي اقدام به كلاهبرداري كرده بود، از شهروندان خواست وي را شناسايي كنند.

درپي طرح شکایت از سوي تعدادی از مالباختگان در کلانتری ۱۴۷ گلبرگ مبني براين كه یک شرکت خصوصی تحت عنوان «شركت خدمات بازرگاني تهران شرق» واقع در خیابان دماوند ـ ایستگاه داریوش، با انتشار آگهی در روزنامه‌های کثیرالانتشار و ارائه ضامن برای افراد متقاضی اخذ وام، اقدام به اخذ وجوهات مختلف و کلاهبرداری از آنان کرده است.

بررسي موضوع در دستوركار ماموران قرار گرفت كه با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده براي رسیدگی تخصصی در اختیار اداره چهاردهم مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با ارجاع پرونده به اداره چهاردهم پلیس آگاهی و انجام تحقیقات گسترده از مالباختگان، کارآگاهان مطلع شدند که فردی به هویت «محمودی» و تحت‌پوشش شرکتی تحت عنوان «شرکت رفاه‌آوران زمان» اقدام به معرفی افراد متقاضی وام به دو شرکت خصوصی دیگر تحت عناوین «شرکت خدمات بازرگانی تهران شرق» و «شرکت بازرگانان نگین‌غرب» کرده و این دو شرکت نیز تحت عناوین مختلف از قبیل دریافت حق‌الزحمه و دریافت چک و سفته براي ضمانت بازپرداخت وام، اقدام به دریافت مبالغ مختلف از ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و همچنین تعداد زیادی چک و سفته با مبالغ چند ۱۰میلیون تومان كرده و پس از مدت کوتاهی فعالیت در پوشش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری و بدون اجرای تعهدات خود مبنی بر اعطای وام، همزمان با شرکت رفاه‌آوران زمان واقع در خیابان هاشمی ـ نرسیده به خیابان جیحون، اقدامات خود را تعطیل كرد.

يكي از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان اداره چهاردهم گفت كه در ۲۲ دي ماه سال ۸۹ از طریق آگهی روزنامه، براي تهیه وام با شخصی به هویت محمودی تماس گرفته و وي نیز او را به شرکتی تحت عنوان رفاه‌آوران زمان، واقع در خیابان هاشمی معرفی کرده که پس از مراجعه به محل شرکت، تحت عنوان حق‌الزحمه اعطای وام مبلغ ۸۰۰ هزار تومان و مبلغ ۲۷ میلیون تومان نیز در قالب سفته به عنوان ضمانت از وي دریافت کرده‌‌اند و مقرر شد تا حداکثر در مدت ۱۵ روز، وام را در اختیارش قرار دهند که هر بار به بهانه انجام امور اداری و پیگیری دریافت وام از شرکت سرمایه‌گذار این مدت را به تأخیر انداخته تا این که پس از گذشت مدتی و مراجعه به شرکت متوجه تعطیلی آن شد.

مديرعامل فراری شركت‌ های كاغذی را شناسايی كنيد

همچنين مالباختگان دیگر نیز در اظهارات مشابه خود به کارآگاهان عنوان داشتند که پس از مراجعه به شرکت رفاه‌آوران زمان، برای تهیه ضمانت براي دریافت وام به دو شرکت دیگر به اسامی شرکت خدمات بازرگانی تهران شرق واقع در خیابان دماوند و شرکت بازرگانان نگین‌غرب واقع در منطقه خیابان ستارخان معرفی می‌شدند که در این شرکت‌ها نیز به بهانه‌های مشابه مبالغ مختلفی از آنان پول دریافت شده و علاوه بر مبالغ پرداختی به این دو شرکت، شرکت رفاه آوران زمان نیز صرفا به بهانه معرفی مالباختگان، مبالغی بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان دریافت کرده است.

تحقیقات انجام‌شده از هر سه شرکت و ناپدیدشدن ناگهانی و همزنان مدیرعامل هر سه آنها نشان داد که به احتمال بسیار زیاد در تمامی این شرکت‌ها، تنها یک تن و تحت هویت‌های مختلف از جمله محمودی حضور دارد که با ایجاد این سه شرکت و تحت عناوین مختلف از قبیل معرفی مالباختگان به شرکت‌های ارائه دهنده وام، حق‌الزحمه تهیه وام، دریافت ضمانت و ....

اقدام به گرفتن وجوهات مختلف از مالباختگان کرده است؛ بنابراين با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در کلاهبرداری‌های انجام شده، کارآگاهان به بررسی فرضیه ارتکاب کلاهبرداری توسط یکی از کلاهبرداران حرفه‌ای و سابقه‌دار پرداخته و با بررسی سوابق مجرمان سابقه‌دار در زمینه کلاهبرداری یکی از آنان كه داراي سابقه در زمینه جعل اسناد و کلاهبرداری به هویت «رامین - غ» متولد ۱۳۶۰ که آخرین بار به اتهام جعل اسناد دولتی دستگیر و روانه زندان شده و در سال ۸۸ با گذاشتن وثیقه از زندان آزاد و متواری شده بود را شناسايي كردند.

در ادامه تمامی مالباختگان و اعضای این سه شرکت همگی به اتفاق در اظهارات خود «رامین - غ» را به عنوان مدیرعامل شرکت‌ها و فردي كه خود را محمودی ناميده بود، مورد شناسایی قرار دادند و کارآگاهان همان‌گونه که پیش‌بینی کرده بودند، اطمینان پیدا کردند که در پشت تمام این صحنه گردانی‌ها یکی از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار در زمینه جعل و کلاهبرداری قرار دارد.

سرهنگ کارآگاه فریدون رهبریان، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با وجود اطلاع‌رسانی‌های گسترده و متعدد در سطح جراید، خبرگزاری‌ها و با وجود تکرار هشدارها و توصیه‌های فراوان و مکرر در خصوص انجام کلاهبرداری مختلف در پوشش فعالیت شرکت‌های کاغذی، باز هم در کمال تعجب شاهد هستیم که تعدادي از شهروندان بدون هیچ‌گونه توجهی به توصیه‌ها و هشدارهای پلیسی به راحت‌ترین شکل ممکن سرمایه‌های خود را در اختیار این‌گونه شرکت‌ها قرار می‌دهند.

رهبریان با اشاره به دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم تحقیب این پرونده گفت: با توجه به تعدد مالباختگان و احتمال افزایش تعداد جرایم ارتکابی از سوی متهم و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم این پرونده از سوی مقام قضایی صادر شده است.

وي از کلیه شهروندان که موفق به شناسایی تصویر متهم تحت تعقیب اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ شده‌اند خواست تا هرگونه اطلاعات خود را در خصوص محل فعالیت احتمالی، محل‌های تردد یا مخفی‌گاه این متهم را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۵۱۴ در اختیار کارآگاهان اداره چهاردهم قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهذی

      :))))))))))))))
      فکر کردم نوشته فِراری. همون برند ماشینه. میگم وا مدیرعامل فراری اومده ایران؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج