۵۸۸۷۹۸
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

گرمازدگی حجاج با پیشگیری قابل درمان است

مدیر عملیات حج مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه پیشگیری باعث کاهش محسوس آسیبهای ناشی از گرمازدگی حاج خواهد شد، گفت:‌ اگر پیشگیری صورت گیرد آسیبها در سطوح اولیه و قابل درمان است اما اگر رعایت نکنیم احتمال مرگ و عوارض دیگر افزایش می‌یابد.

خبرگزاری تسنیم: پیرحسین کولیوند امروز در حاشیه همایش معاونان کاروانهای حج که با هدف پیشگیری از مخاطرات پزشکی برای زائران در ایام تشریق و ارائه خدمات سریع به آنها در مکه مکرمه برگزار شد، اظهار کرد:

وی ادامه داد: نقش مدیران،‌ معاونان و روحانیون کاروانها در اطلاع رسانی دقیق و سریع به ستاد مدیریت بحران از اهمیت ویژه‌ای در کاهش مخاطرات برخوردار است و بر همین اساس برنامه‌های توجیهی برای گروههای مختلف پیش‌بینی شده تا میزان آسیب به حداقل برسد.

مدیر عملیات حج مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر تصریح کرد: مخاطرات زیادی در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه گرمازدگی و نحوه مواجهه با تجمعات انبوه شناسایی شده که آگاهی از آنها برای خود امدادی و انعکاس اطلاعات دقیق و صحیح به کادر پزشکی اهمیت بسزایی در خدمات رسانی به زائران خواهد داشت.

کولیوند ادامه داد: اگر پیشگیریها انجام شود، مطمئنا آسیبها به‌ویژه در زمینه گرمازدگی کاهش محسوسی خواهد داشت و اگر هم باشد در سطوح اولیه و قابل درمان است اما اگر رعایت نکنیم احتمال مرگ و عوارض دیگر افزایش می‌یابد.

وی توضیح داد: هرچند که تیمهای پزشکی در صحنه حاضر هستند اما آنچه کمک می‌کند، خودامدادی و دگرامدادی افرادی است که در همان لحظه علائم را مشاهده می‌کنند.

مدیر عملیات حج مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: تا پیش از ایام تشریق این جلسات توجیهی در سایر مناطق پنجگانه علاوه بر معاونان در سطوح دیگر برای یاوران حجاج، بازرسان افتخاری و امدادگران هم برگزار خواهد شد.

همایش معاونان کاروان های حج با هدف پیشگیری از مخاطرات پزشکی برای زائران در ایام تشریق و ارائه خدمات سریع به آنها در مکه مکرمه برگزار شد.

در این همایش که به همت مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر برگزار شد، توضیحات لازم به معاونان کاروانها در سه بخش پیشگیری از گرمازدگی،‌ نحوه مواجهه با تجمعات انبوه و نحوه پیشگیری از آسیبهای قلبی، ریوی و عضلانی ارائه شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج